SÖK TJÄNSTEN SOM

Klientstödsmedarbetare inom ekonomi

Vill du jobba i ett team och göra det möjligt för människor att förverkliga sina yrkesdrömmar – att få göra sin grej? Vi som jobbar i teamet ser att man passar bra in om man är serviceminded, glad, personlig, ansvarstagande, prestigelös och omhändertagande (det vi internt kallar caretaking).

Vilka är vi?
Frilans Finans har sedan starten 1999 hjälpt fler än 70 000 egenanställda att fakturera utan att ha eget företag. Genom egenanställning kan man till exempel ta betalt för arbete som utförs vid sidan av sitt ordinarie jobb, testa om en affärsidé lyfter utan att starta företag, eller bedriva verksamhet utan att behöva lägga energi på administration och pappersarbete – man behöver bara göra sin grej!

Tjänsten
I rollen på Frilans Finans Klientstöd arbetar du med att ge stöd och råd till Frilans Finans egenanställda i arbetsrättsliga, skatterättsliga och avtalsrättsliga frågor på telefon, chatt och mail. Du arbetar med reskontrahantering, lönehantering, kravhantering och kreditbedömningar samt även med avdrag, utlandsfakturering och momsfrågor. På klientstödsavdelningen blir du en del av ett glatt och härligt gäng som idag består av 20 medarbetare.

Frilans Finans klientstöd har idag öppet mellan 09:00 – 17:00, helgfria vardagar samt chatten öppen söndagar mellan 15:00 – 20:00. Framöver kan klientstöds öppettider komma att utökas, allt för att förbättra servicen till våra egenanställda. Du kommer då ingå i ett rullande schema där du arbetar fem dagar i veckan.

Att arbeta hos Frilans Finans
Under 2020 omsatte vi ca 1,1 miljard men vi är fortfarande en familjär organisation med ca 50 medarbetare och beslutsvägarna är korta och avstånden mellan avdelningarna likaså.

Vår organisationskultur genomsyras av viljan att hjälpa varandra och våra egenanställda och vi får energi från våra egenanställda och den nytta vår verksamhet skapar, för dem och för samhället. I Sverige, där vi är marknadsledande, börjar egenanställningen bli allt mer etablerad. I Norge börjar hjulen snurra allt snabbare och i Frankrike, Finland och Danmark är vi på väg upp ur startblocken. Så vår resa har bara börjat…

Din personlighet och erfarenhet
Frilans Finans värdeord är caretaking, ansvarstagande, möjliggörande och premium tech. Caretaking är något vi värderar högt och som står för hög serviceinställning, empati, noggrannhet, och god kommunikation. Du är därför bra på att samarbeta samt att skapa och bibehålla förtroendefulla relationer.

Du har i någon form arbetat med service, ekonomi eller administration tidigare. Det är ett extra plus om det varit inom någon av de branscher där vår organisations egenanställda ofta arbetar som till exempel inom media, teknisk konsultation (exempelvis bransch för systemvetare, teknisk konstruktör, projektledare mm), bygg och anläggning, hantverksyrken, hälsa och skönhetsvård, kultur, administration eller ekonomi. Du har daglig kontakt med våra egenanställda på telefon, chatt och mail där det är av stor vikt att alltid ge ett gott bemötande med en positiv attityd och få varje egenanställd att känna sig unik, vid varje tillfälle!

Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Meriterande är om du även kan ett tredje språk.

Start
Enligt överenskommelse.

Omfattning
Heltid. Provanställning tillämpas.

Geografisk placering
Tjänsten är placerad på Frilans Finans kontor i Uppsala. Resor till Stockholm kan förekomma.

Välkommen med din ansökan

Skicka in din ansökan, CV och personligt brev, till jobb@frilansfinans.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan nu.

Skicka in din ansökan

Här kan du skicka in din ansökan till jobbet som klientstödsmedarbetare inom ekonomi.

Du måste ange ett namn

Du måste ange ett namn

Du måste ange ett telefonnummer

Du måste ange en e-postadress

Du måste skriva ett meddelande

Du måste ladda upp en fil

Lägg till fil

Du måste godkänna

Tack för ditt mail! Vi återkommer inom kort.

Något gick fel. Var god försök igen senare.